maanantai 16. huhtikuuta 2012

Operaatio blondi!

Musta tuntuu että täydellinen blondius on ikuisuusprojekti. :D Värjäilin hiuksiani ekan kerran ala-asteella, oranssiks ja punaseks. Yläasteelle menin niin vetäsin sellasen poikien irokeesin ja niin tummanruskeeks että näytti mustalta. Sillä värillä olin ja pysyin, ilmotin että en koskaan värjää blondiks. Riparille kun olin menossa niin päätin että vetäsen blondiks. Mulla oli siis kasiluokalla ollu toinen puoli lyhyt ja toinen pitkä, ja kun pitkään puoleen meni hermot niin leikattii keittiösaksilla pois. Operaatio kasvattaminen - taas.





Jaa että oliko se oranssi? NO KYLLÄ OLI! Meijän konfirmaatiokuvassa parilla tytöllä on niin vaalee tukka, että se ei näy sieltä albojen välistä, mutta mun tukka näkyy....Sellainen kirkkaan oranssi keskellä kuvaa. Olin sillon aika välinpitämätön tukkani kanssa, no, ihan sama miltä se näytti. Värjäsin sen ysin toukokuussa ruskeeks, ja kesäkuun alussa takasin vaaleeks. Kun tulin amikseen, sain päähäni sen, että kyllä, haluan samanvärisen tukan kuin Vappu Pimiällä. Siitä sitten se lähti, se riemu, jonka ansiosta mun tukka ei taida kasvaa enään ikinä..





Siihen kokeiltiin kaikki. Ja MÄ olen kokeillut kaiken. Kaikki mahd. värit (kevytvärit, kestovärit, kaupanvärit) Joidenka tuloksena mun tukka on ollu sininen, vihree, violetti, laventeli, ihan tumman harmaa ja täydellinen tiikerikakku. Kaikki vaalennusaineet, raidotukset, vaalennuspesut on kokeiltu. Myös sen uhalla, että tukasta on lähteny aina 5 senttiä pois. Kaikki taittovaahdot, taittovärit, saunaan istumiset hopeashampoon kanssa, 12% hapetteet ja kaikki muut.



Jossain kohtaa aloin tulla varmaan värisokeeks, koska mun tukka näytti aina mun mielestä keltaselta. Se oli AINA liian keltanen, siellä saatto olla hopee raita siellä täällä, mutta silti se oli keltanen. Mulla on kuvia missä se tukka oikeesti taittaa siniseen, vaikka väitinkin että se on yhä keltanen. Viime syksynä mulla meni hermot, kun en saanu siitä sellasta mitä halusin, ja siitä tuli se punaruskee. Se ruskee kuitenkin kyllästytti, ja tässä sitä taas ollaan ikuisuusprojektin edessä.


Olin taas hetken tyytyväinen, nyt oon taas siinä rajoilla, että mitä tähän laitan seuraavaks. :-D Totesin yks päivä, että on mahdottomuus saada samanväristä tukkaa kun Vappu Pimiä, mutta aina voi yrittää lähelle! Kaikilla riippuu ihan hiuslaadusta ja edellisistä värjäyksistä, millä tavalla sieltä tukasta saa sen keltasuuden pois. Mutta siihen tulokseen oon tullu, että AINA vaalennus alle, ennenku lähtee mitään tekeen! Mun tukkaan laitettiin sensidon 10/16 (ei varmaan kerro mitään) ja mun tyvi on TÄYSIN kultanen, ja muu tukka (OLI) hopee! Joten siis, onnea yrityksiinne! :)

7 kommenttia:

  1. söpö toi pinkki raita. :)

    http://jivingsoul.blogspot.com/

    VastaaPoista
  2. Jotenkin tuo sama värisokeus ongelma hiukset näyttävät aina liian keltasilta :( värinpoistoja , kestovärejä, hopeashampoota tuleoksena rip 10cm hiuksista ;/ ja si luovutus en puoleen vuoteen värjännyt hiuksia silti ne tuntuu vieläkin vaan lyhenevän koko ajan ;o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo'o, tarpeeks kauan ku vaalentelee niin tukka katkeilee ihan mukavasti vielä piiitkän aikaa :D

      Poista
  3. Eikö hopeashampoon kanssa saisi mennä saunaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se riippuu ihan hiuksesta. Jos on oikein käsitelty ja vaalennettu tukka, niin saunassa hopeeshampoo saattaa tehä siitä tukasta liian tuhkan värisen, jopa vähän violettiin vivahtavan. mut mä ainakin käyn silverin kanssa saunassa, ja opastan muitakin käymään. :D Se tehostaa sitä keltasuuden taittoa :)

      Poista
  4. Mun blogin osoite on vaihtunut ja jos vanha ei enään toimi niin uusi osoite on tämä : piecesofmylifeiina.blogspot.com :)

    VastaaPoista

Lukijat

Follow this blog with bloglovin

Follow you think that its fashion?